Patronat Instytut Jagielloński - Powstanie „Biała księga” kolei

Dodano: 03/04/2013 - Nr 14 z 3 kwietnia 2013

Stan polskiej kolei nie jest dla nikogo tajemnicą. Przez lata w PKP zmieniały się przede wszystkim organy zarządzające, każda zmiana rządu oznaczała nowych szefów i odmienne wizje uzdrowienia kolei. W wyniku braku realizacji długookresowej strategii sytuacja na kolei z roku na rok pogarszała się. Od 1990 roku kolej zaczęła tracić udział w rynku na rzecz transportu samochodowego, nastąpiło zahamowanie inwestycji kolejowych. W tej chwili jesteśmy w przełomowym momencie – twierdzą eksperci - konieczne staje się m.in. uporządkowanie sytuacji przewoźników kolejowych, Grupy PKP, stawek dostępu do infrastruktury, optymalizacja sieci połączeń kolejowych. Momentem przełomowym będzie na pewno opracowywany przez Komisję Europejską tzw. czwarty pakiet kolejowy. Zgodnie z jego założeniami od 2019 roku wprowadzona zostanie liberalizacja rynku. Co to oznacza? Każdy przewoźnik uzyska prawo do świadczenia usług na liniach wewnętrznych innego państwa UE, dzięki temu będzie mógł oferować swoje usługi i
     
79%
pozostało do przeczytania: 21%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze