Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ » x

Patronat Instytut Jagielloński -

Dodano: 03/03/2013 - Nr 14 z 3 kwietnia 2013
Każdy kto jeździ koleją, wie, że nie jest najlepiej. Kiedyś do Gdańska można było dojechać w cztery godziny, teraz trwa to dłużej… Tak było, ale z tego co wiem, podróż z Warszawy do Gdańska trwa już z powrotem ok. 5 godzin, a nie siedem jak się zdarzało, ale nie na wszystkich trasach to tak wygląda. Teoretycznie w XXI wieku powinniśmy iść w kierunku rozwoju technologii, więc w przypadku transportu skracania czasu podróży, zwiększania bezpieczeństwa i komfortu. Jeśli w przypadku dróg możemy o takim rozwoju mówić ze względu na inwestycje w infrastrukturę – nowe drogi, autostrady, systemy zarządzania ruchem czy elektronicznego poboru opłat – to w przypadku kolei mamy wieloletnie zaniedbania inwestycyjne. Średnia prędkość handlowa pociągów towarowych wynosi według obliczeń Urzędu Transportu Kolejowego poniżej 26 km/h i utrzymuje się to na takim poziomie od kliku lat. W innych krajach Unii Europejskiej średnia prędkość handlowa w przewozach kolejowych wynosi ok. 50 km/h
     
21%
pozostało do przeczytania: 79%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze