Albicla – wyzwanie rzucone cenzurze i korporacjom. Za nami pierwszy tydzień nowego serwisu

Kraj [Media społecznościowe, Albicla, wolność słowa]

W ciągu dwóch dni od uruchomienia w serwisie Albicla.com zarejestrowało się ponad 60 tysięcy użytkowników. Ten ogromny sukces – odniesiony mimo ataków medialnych oraz wynikających z przyspieszonego startu usterek i ograniczeń funkcjonalności – pokazuje, że w Polsce istnieje potencjał rozwoju niezależnych, wolnych od cenzury mediów społecznościowych. Czas pokaże, czy to właśnie Albicla.com dokona wyłomu w medialnym oligopolu.

O portalu zrobiło się głośno już kilka dni przed jego otwarciem, które nastąpiło w ostatnich minutach prezydentury Donalda Trumpa. Przyspieszony start serwisu nazywanego „polskim Facebookiem” i „polskim Twitterem” wywołał ogromne zainteresowanie, choć oczywiście nie obyło się bez kąśliwych komentarzy. Dziesiątki artykułów świadczyły jednak o tym, że wyzwanie rzucone przez niezależną krajową inicjatywę globalnym gigantom sieciowym jest niecodziennym wydarzeniem. – Albicla ma być alternatywą dla serwisów, które tylko w teorii praktykują

     
13%
pozostało do przeczytania: 87%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

Kup subskrypcję, aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze