GUS dyskryminuje Strefę Wolnego Słowa. Zemsta szefa Urzędu za krytykę?

Kraj [Główny Urząd Statystyczny, media SWS]

Na szerokiej liście mediów, w których Główny Urząd Statystyczny ma prowadzić kampanię informacyjno-promocyjną Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2021, zabrakło gazet, czasopism i portali związanych ze Strefą Wolnego Słowa. Fundacja Klubów „Gazety Polskiej” domaga się w tej sprawie wyjaśnień. Pisma trafiły na biurka premiera, prezesa GUS i do Urzędu Zamówień Publicznych.

24 grudnia, w samą Wigilię świąt Bożego Narodzenia, Główny Urząd Statystyczny ogłosił przetarg na „Przeprowadzenie kampanii informacyjno-promocyjnej Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2021”. Teoretycznie przetarg – skierowany przede wszystkim do agencji marketingowych – jest nieograniczony, ale przy pomocy narzędzi uszczegóławiających ustalono, w jakich mediach mogą być publikowane artykuły sponsorowane i reklamy. Dokonano tego w najprostszy możliwy sposób: przez stworzenie listy tytułów prasowych, w jakich zwycięzca przetargu ma (i może) umieszczać związane z

22%
pozostało do przeczytania: 78%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

Kup subskrypcję, aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Interesuje Cię pakiet wielu subskrypcji? Napisz do nas redakcja@gazetapolska.pl

W tym numerze