Boom polskiego rynku gier komputerowych. Branża gamingowa w Polsce – znaczenie dla świata i perspektywy rozwoju

KONGRES 590 [Polska czwartym rynkiem zbytu sprzętu gamingowego w Europie]

Ile jest warta polska branża gier wideo, dlaczego jej wartość tak szybko rośnie, czy proponowane rodzaje rozrywki na tym rynku są bezpieczne, a jeśli nie, to co zrobić, aby podnieść tę ochronę – na te i na wiele innych pytań starali się odpowiedzieć prelegenci panelu zatytułowanego „Branża gamingowa w Polsce – znaczenie dla świata i perspektywy rozwoju”, którego gospodarzem był Totalizator Sportowy, właściciel marki LOTTO. Gry komputerowe to jedna z najpopularniejszych rozrywek naszych czasów. Jednak mało kto wie, że pierwsza z nich została stworzona już 58 lat temu. W 1961 r. Steve Russell, wówczas młody programista z Massachusetts Institute of Technology, zaprezentował światu grę Spacewar! Co ciekawe, w 2013 r. Russellowi nadano tytuł Pioniera Branży Gier Komputerowych. Jak już sama nazwa wskazuje, akcja tej strzelanki przeznaczonej dla dwóch osób toczyła się w kosmosie. Wygrywał ten użytkownik, który zestrzelił statek kosmiczny oponenta. Od tamtego czasu, jak już
     
18%
pozostało do przeczytania: 82%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

Kup subskrypcję, aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze