Kolej na „spinacze”. Budowa CPK poszerzy front inwestycji drogowych i kolejowych

Gospodarka [Transport]

Realizacja Centralnego Portu Komunikacyjnego pochłonie do 2027 roku około 35 mld złotych. Oprócz inwestycji drogowych najważniejsza wśród przedsięwzięć towarzyszących CPK będzie budowa nowych i modernizacja istniejących tras kolejowych. Przypomnijmy, że Centralny Port Komunikacyjny to obecnie najważniejsza polska inwestycja infrastrukturalna. W Stanisławowie, 37 km na zachód od Warszawy, zostanie wybudowany nowoczesny port lotniczy. Projektodawcy CPK zakładają intensywny rozwój sieci połączeń kolejowych oraz drogowych na terenie całego kraju.Nowy port w pierwszej dziesiątce Dzięki temu przejazd między stolicą a największymi polskimi miastami ma trwać poniżej 3 godzin. Ponadto CPK pozwoli na stworzenie ponad 150 tys. nowych miejsc pracy, a wartość nowej inwestycji w pierwszym etapie budowy wyniesie do 35 mld zł. Ma ona odgrywać co najmniej potrójną rolę: rentownego, innowacyjnego węzła transportowego, który wprowadzi nas do pierwszej dziesiątki
     
12%
pozostało do przeczytania: 88%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

Kup subskrypcję, aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze