Polityka i biznes w mieście Kopernika

Dodano: 13/03/2012 - Nr 11 z 14 marca 2012

Dyskutowano także na temat szans, jakie daje współpraca polskich rolników i firm produkujących żywność z wielkimi sieciami handlowymi. Zdaniem ministra rolnictwa Marka Sawickiego, w ostatnich latach nastąpiła zbyt szybka konsolidacja sieci handlowych, natomiast nie nadążyła za nią konsolidacja firm przetwórczo-dystrybucyjnych. A działalność produkcyjna samych rolników pozostała rozproszona. Według Sawickiego konsument na rynkach lokalnych powinien zaopatrywać się na miejscu – w swoich wsiach i miastach u lokalnych przetwórców owoców, warzyw, mleka czy mięsa. Tak jednak nie jest. Tomasz Suchański, dyrektor generalny Jeronimo Martins, właściciela sieci Biedronka,  podkreślał, że to właśnie dzięki takim sieciom zarówno wielcy, jak i drobni polscy producenci rolni mogli w ostatnich latach się rozwijać bądź przetrwać (jak np. browar Leżajsk). Firma sprzedaje w ponad 90 proc. towary polskich producentów i współpracuje z ponad 500 z nich. Dariusz Sapiński, prezes spółdzielni Mlekovita, od
     
27%
pozostało do przeczytania: 73%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze