Zanim przypniesz narty. Fizjoterapia na zimę

Medycyna [Wywiad]

Najprostszym ćwiczeniem dla narciarzy i snowboardzistów są przysiady. Może je wykonać każdy i niemal w każdej sytuacji – radzi Paweł Szczygieł, fizjoterapeuta polskich paraolimpijczyków z gabinetu fizjoterapii FizjoBox w Warszawie.Zaczęły się ferie i Polacy ruszają w góry. Czy zanim przypną sobie narty do butów, powinni się do tego przygotować? Czy mogą wystartować wprost zza biurek? Siedzimy w pracy osiem godzin, potem wsiadamy do samochodów i jedziemy do domów. A tam znów rozsiadamy się w fotelach. W pozycji siedzącej osłabiamy prostowniki działające przeciw sile grawitacji, czyli mięśnie, które będą bardzo aktywne podczas jazdy na nartach. Nie dajemy im możliwości pracy. Pozycja siedząca nie wpływa dobrze na tzw. zginacze. Kiedy siedzimy, są one przykurczone. Ograniczają pracę mięśni. Dlatego trzeba rozpocząć trening, w wyniku którego rozciągniemy te mięśnie, które są przykurczone, a następnie wzmacniamy te, które są osłabione.Do wyjazdu
     
17%
pozostało do przeczytania: 83%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze