Kłamstwo szybsze i bardziej ponętne

Fake news

Ciekawe informacje na temat fake newsów płyną z konferencji Marketing & Media Summit 2017. Wzięli w niej udział przedstawiciele środowiska naukowego, dziennikarskiego oraz biznesowego. Nic dziwnego – sprawa manipulacji i dezinformacji dotyczy nie tylko mediów. – Człowiek nie jest stworzony do dociekania prawdy, lecz do tego, by po prostu dobrze żyć – wyjaśnia cytowany przez branżowy serwis ceo.com.pl profesor Maciej Mrozowski, wykładowca Uniwersytetu SWPS. Zdaniem naukowca „popularność fejków wynika z ludzkiego usposobienia do błyskawicznego zaspokajania ciekawości, które sprawia, że istotniejsze staje się pozyskanie informacji niż sprawdzenie jej wiarygodności”. Mrozowski przytacza antropologiczne aspekty, dzieląc mózg człowieka na systemy. Pierwszy jest charakterystyczny dla praludzi, którzy bezrefleksyjnie i emocjonalnie podejmowali decyzje najlepsze dla przeżycia. System drugi to system refleksyjny, czyli posiadanie zdolności abstrakcyjnego myślenia, w tym
     
37%
pozostało do przeczytania: 63%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze