Czy internet wygrał wybory?

Wywiad \ Sieciowa rewolucja Andrzeja Dudy

Warto zwrócić uwagę, że  w  internecie ważna jest autentyczność –  tworzone na  zamówienie wpisy dosyć łatwo jest zdemaskować. Kampanii Komorowskiego brakowało waloru autentyczności, co  dało w  konsekwencji efekt przeciwskuteczny –  z  dr. Andrzejem Garapichem, prezesem Polskich Badań Internetu, rozmawia Artur DmochowskiW ostatniej kampanii bardzo wzrosła rola internetu. Portale społecznościowe kipiały od dyskusji, a sztaby wyborcze niektórych kandydatów były wyjątkowo aktywne w sieci. Pojawiły się nawet opinie, że Andrzej Duda zawdzięcza swoje zwycięstwo właśnie internetowi. Jak Pan, jako ekspert od wielu lat badający polski internet, ocenia pod tym kątem przebieg kampanii? Wydaje mi się, że rzeczywiście mieliśmy w tym roku do czynienia z kampanią wyborczą, która po raz pierwszy w Polsce rozstrzygnęła się w internecie. W taki właśnie sposób była zresztą komentowana pierwsza kampania Baracka Obamy. Właściwie wszyscy obserwatorzy zgadzali się wówczas
     
13%
pozostało do przeczytania: 87%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze