Afryka – szansa czy wyzwanie dla polskich eksporterów i inwestorów? Sukces Ursusa buduje markę polskich firm

Dodano: 21/11/2017 - Nr 47 z 22 listopada 2017

Gospodarka [Kongres 590]

Afryka to kontynent o olbrzymim potencjale. Środki pozyskane z wydobycia i sprzedaży bogactw naturalnych są inwestowane głównie w rolnictwo i rozwój infrastruktury. Wartość obrotów gospodarczych w relacji z państwami afrykańskimi oscyluje w granicach 4,5 mld dol., ale polski udział to niespełna 1,5 proc. ogółu. Jednak coraz więcej polskich przedsiębiorców zaczyna dostrzegać możliwości tego rynku. Ursus od 2013 r. działa w Etiopii – mówi prezes Ursusa Karol Zarajczyk. – Później rozszerzyliśmy ekspansję na Kenię, Nigerię, Ugandę, Tanzanię. To świetny rynek właśnie dla producenta maszyn rolniczych i traktorów. Jednak trzeba pamiętać, że Afryka ma swoją specyfikę. Obrazowo mówiąc: nie wszyscy chodzą w butach, ale wszyscy mają smartfony. Prezes Zarajczyk przytacza opowieść ze spotkania z afrykańskim kontrahentem. „You have watch, I have time” (pan ma zegarek, ja mam czas) – miał odpowiedzieć przyszły partner w interesach, tłumacząc tygodniowe spóźnienie. I właśnie
     
32%
pozostało do przeczytania: 68%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze