Przygotowani na BOOM PRZEWOZOWY. MODERNIZACJA KOLEI POPRAWI STAN JEJ INFRASTRUKTURY

TRANSPORT { GRUPA PKP CARGO }

Grupa PKP CARGO, największy w Polsce i przodujący w UE operator kolejowych przewozów towarowych, główny nurt inwestycyjny kieruje na naprawy i modernizacje taboru. Po kilku chudych latach kolej przeżywa wzrost przewozów. Rośnie zapotrzebowanie energetyki na węgiel, budownictwa drogowego i kolejowego na kruszywa, a rozwiązania legislacyjne w walce z szarą strefą wpłynęły na skierowanie na kolej większego strumienia importowanych paliw płynnych. Aby sprostać tym potrzebom, Grupa PKP CARGO główny nurt inwestycyjny kieruje na naprawy i modernizację taboru. Aktualnie Grupa PKP CARGO posiada ponad 2 tys. lokomotyw i ponad 60 tys. wagonów. Co prawda średni ich wiek przekracza już 30 lat, jednak obecne systemy utrzymania taboru pozwalają na jego eksploatację przez znacznie dłuższy okres. W tym celu Grupa PKP CARGO dozbroiła w ostatnich latach zaplecze techniczne w sprzęt diagnostyczny i wyposażenie warsztatów do wykonywania bardziej złożonych napraw oraz modernizacji taboru,
36%
pozostało do przeczytania: 64%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

Kup subskrypcję, aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Interesuje Cię pakiet wielu subskrypcji? Napisz do nas redakcja@gazetapolska.pl

W tym numerze