Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ » x

Chrońmy dzieci przed „Squid Game”. Biznes kosztem psychiki i zdrowia najmłodszych

Dodano: 03/11/2021 - Nr 44 z 3 listopada 2021

To najpopularniejszy serial w historii Netfliksa. Od premiery obejrzało go już 142 mln widzów na świecie. Południowokoreański „Squid Game” jest niezły na wielu poziomach, również tym emocjonalnym. Nie ulega jednak wątpliwości, że powinniśmy chronić przed nim najmłodszych. Za dużo w nim krwi i trupów, które w połączeniu z logicznymi grami mogą oznaczać prosty przepis na młodzieńczą tragedię.

Dokładnie 19 października największa platforma streamingowa pochwaliła się wynikami oglądalności. Prym wiódł „Squid Game” – dzięki produkcji Netflix zainkasował 7,5 mld dolarów w ciągu zaledwie trzech miesięcy! Nic dziwnego, że amerykański gigant postanowił kupić prawa do serialu o niebezpiecznych grach. Tym bardziej, gdy coraz większe piętno na światowej kulturze odciska gatunek muzyczny k-pop, szeroko kolportowany w mediach społecznościowych i trafiający z przekazem także do polskiej młodzieży. „Squid Game” jest przeznaczony dla widzów powyżej 16. roku życia, ale nie

     
19%
pozostało do przeczytania: 81%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze