Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ » x

Putin nad grobem Hamleta

Dodano: 29/04/2025 - Nr 18 z 30 kwietnia 2025

Umiar i rozsądek w zderzeniu z pewnością siebie i odwagą. To przepis na teatralny sukces każdego reżysera. „Hamlet” w Teatrze Narodowym w Warszawie przyniósł mocną pieczątkę autorską reżysera Jana Englerta i dobrze zaprojektowaną i wykorzystaną przestrzeń dla sensu szekspirowskiego dzieła. Przy okazji objawiając wielki talent Hugo Tarresa – jeszcze studenta aktorstwa, który już utrzymał się na najszerszych i ekstremalnie wzburzonych wodach.

Jan Englert wcielił się w Króla-Makbeta w spektaklu „Hamlet Stanisława Wyspiańskiego” w reż. Jerzego Grzegorzewskiego w Teatrze Narodowym w 2003 roku. Teraz jego wywrócony portret z wizerunkiem tamtej kreacji wjeżdża wraz z inną graciarnią technicznym wózkiem na rozpoczęcie „Hamleta” w jego reżyserii. Tak Englert zaczyna swój spektakl, którym żegna się jako dyrektor Teatru Narodowego. 

Hamletem w manipulację

Englert zapowiedział, że z arcydzieła teatru elżbietańskiego będzie chciał wydobyć najgłębsze warstwy dramatu

     
15%
pozostało do przeczytania: 85%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów oraz lektora na gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas [email protected]

W tym numerze