Kto broni konstytucji za niemieckie pieniądze

RACJA STANU \ Front ochrony interesów Berlina

Kilka dni temu trzech dziennikarzy „Gazety Wyborczej” – Michał Kokot, Paweł Wroński i Roman Imielski – zostało blogerami niemieckiego tygodnika „Die Zeit”. Wpisy dziennikarzy „Wyborczej” publikowane są w języku niemieckim i kierowane do Niemców. „Die Zeit” reklamuje blog polskich dziennikarzy hasłem: „Jak powstaje państwo autorytarne: dziennikarze »GW« blogują w Zeit Online na temat Polski”. Rubryka ilustrowana jest zdjęciem setek młodych Polaków świętujących 11 listopada w narodowych barwach (dla dziennikarzy „GW” i niemieckiej prasy jest to przejaw polskiego „autorytaryzmu”). W redakcyjnym wstępie do blogów, napisanym przez Niemców, czytamy: „Krok po kroku nowy rząd buduje prawicowo-nacjonalistyczne państwo”. Jest tam też kilka innych kłamstw, np. że ludzie kultury w Polsce muszą obecnie podporządkowywać się ograniczeniom i że dziennikarze krytyczni wobec rządu zaczynają mieć kłopoty. „Nasi koledzy z liberalnego dziennika »Gazeta Wyborcza« obawiają się, że Polskę
     
8%
pozostało do przeczytania: 92%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

Kup subskrypcję, aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze