Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ » x

Inwestycja numer jeden wciąż nie może rozwinąć skrzydeł

Dodano: 07/05/2024 - Nr 19 z 08 maja 2024

Ustawicznie poddawany audytom i kontrolom projekt budowy Centralnego Portu Lotniczego oraz wypowiedzi Macieja Laska, pełnomocnika rządu ds. CPK, w których twierdzi, że „nie stać nas na CPK w takim kształcie, jak chciał rząd PiS”, nie pozwalają patrzeć z optymizmem na przyszłość tej inwestycji.

Obecne władze zamiast budowy CPK chciałyby rozbudowy trzeszczącego w szwach warszawskiego lotniska im. Fryderyka Chopina. Polskie Porty Lotnicze zapowiedziały bowiem takie plany. W ich wyniku stołeczny port lotniczy miałby zwiększyć swoją przepustowość z obecnych 20 mln do 30 mln pasażerów rocznie do 2029 roku.  O’Leary przeciwko CPK? Czyli projekt korzystny dla Polski

W chórze przeciwników Centralnego Portu Komunikacyjnego nie przestaje również brać udziału (zresztą od co najmniej 2018 roku) szef irlandzkich linii lotniczych Ryanair, Michael O’Leary. Jak skomentował to na kanale Biznes Klasa na YouTube Maciej Wilk, szef Stowarzyszenia „Tak dla CPK”, to, że prezes Ryanaira „

     
10%
pozostało do przeczytania: 90%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów oraz lektora na gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas [email protected]

W tym numerze