Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ » x

Taniec, zbrodnie, totalitaryzm

Dodano: 02/11/2022 - Nr 44 z 2 listopada 2022

Czwarty sezon „Babylon Berlin” toczy się w rytm utworu „Ein Tag wie Gold”, wykonywanego przez Maxa Raabe & Palast Orchester. Dość dwuznacznie, trzeba przyznać, brzmi w dzisiejszych realiach jedna z wyśpiewanych tam linijek: „Grüße nach Moskau, Paris und nach Wien” („Wzywamy Moskwę, Paryż i Wiedeń”). Na początku lat 30. XX wieku brzmiała zapewne równie dwuznacznie.

Czwarty sezon znakomitego serialu toczy się już w latach 30. XX wieku w Berlinie. Kryminalne intrygi coraz mocniej wiążą się z politycznymi. Korupcja tocząca niemieckie instytucje powoli przeradza się w coś znacznie gorszego – ciche przyzwolenie na hitleryzm. Jeden z dramatycznych wątków pokazuje upolitycznienie procesów i upadek wolności prasy – państwo, wojsko i przemysł torowały drogę Adolfowi Hitlerowi.

Komisarz Gereon Rath (Volker Bruch) działa pod przykrywką w SA, które sprawia coraz większe problemy liderowi NSDAP. Z Ameryki do Niemiec przyjeżdża Abe Goldstein, gangster, który

     
56%
pozostało do przeczytania: 44%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze