Ostatnie tango Broniarza. Nie będzie egzaminów i jedzenia w stołówkach dla dzieci

Stawiał się na równi z Tuskiem, Komorowskim i Borusewiczem, od lat nie pracował w zawodzie, a jego wynagrodzenie to nawet pięciokrotność pensji szeregowego nauczyciela. Wincenty Sławomir Broniarz, szef Związku Nauczycielstwa Polskiego, po raz kolejny udowadnia, że jeśli chodzi mu o dobro nauczycieli, to pojmuje je on w dość specyficzny sposób. I przedkłada nad dobro uczniów.

Najpierw fakty: część nauczycieli protestuje wraz z ZNP. Domagają się oni 1000 zł podwyżki dla nauczycieli i pracowników oświaty. Sprawa zaostrzyła się po przedstawieniu tzw. piątki Kaczyńskiego, gdzie zdaniem ZNP zabrakło wydatków podwyżki dla nauczycieli. Skupieni wokół ZNP chcą, by w kwietniu, gdy zaplanowane są egzaminy, odbył się „strajk szkolny”. Rządzący odpowiadają, że pensje od trzech lat sukcesywnie rosną, w przeciwieństwie do zamrożenia płac za czasów rządów PO-PSL. I tylko złośliwi mówią, że określenie „strajk szkolny” jest w polskiej historii zarezerwowane dla protestów dzieci, jak słynny strajk we Wrześni. To jednak nie przeszkadza wiecznemu liderowi Związku Nauczycielstwa Polskiego. Wincenty Sławomir Broniarz (używa drugiego imienia) zaapelował do rodziców o „wyrozumiałość”.  To dość ryzykowne, gdy zagrożone są najważniejsze egzaminy w życiu uczniów. Według sondaży około 70 proc. Polaków jest przeciwnych protestowi w czasie egzaminów. Zrozumienie społeczne dla belfrów byłoby zapewne większe, gdyby idąc za swym liderem, nie brali dzieci za zakładników.

Baloniki i paraliż
Wieloletni lider związku nauczycieli, który powoli staje się „dinozaurem” na scenie politycznej, najwyraźniej nie przejmuje się możliwym kryzysem w oświacie. Szef ZNP, który od 20 lat nie pracował jako nauczyciel, być może „zapomniał” o tym, że egzaminy maturalne muszą odbyć się w maju – latem trwa proces rekrutacyjny na uczelnie wyższe, a w październiku rusza nowy rok akademicki.
– We wszystkich szkołach, w których pracownicy w wyniku referendum...
[pozostało do przeczytania 81% tekstu]
Dostęp do artykułów: