Świat ukryty w okularach

Wirtualna rzeczywistość nadchodzi wielkimi krokami i już zaczęła rewolucjonizować branżę rozrywkową. A to tylko początek...

Wyobraźmy sobie, że siedzimy wygodnie na kanapie, zakładamy okulary i nagle wszystko jest inaczej: znikają meble, telewizor i kwiaty w doniczkach. Zamiast w salonie, w jednej chwili znajdujemy się w tajemniczym świecie pełnym groźnych postaci. Za nami coś ryczy, obracamy się i dostrzegamy gigantycznego pterodaktyla... Tak właśnie działają gogle VR (virtual reality), które już zdążyły skraść serca maniaków gier na całym świecie. Tłumacząc najprościej: ta technologia pozwala użytkownikowi „przeniknąć” do cyfrowego królestwa. Jak działa? Okulary do wirtualnej rzeczywistości składają się z dwóch ekranów – po jednym dla każdego – oka oraz zestawu czujników rejestrujących ruch urządzenia. Co więcej, umożliwiają one wyświetlenie trójwymiarowego obrazu. Jest to obraz sferyczny, który otacza gracza z każdej strony. Po założeniu okularów możemy rozglądać się w wirtualnej przestrzeni bez użycia żadnych dodatkowych akcesoriów. Sterowanie odbywa się całkowicie intuicyjnie za pomocą kontrolerów reagujących na ruch. Gdy dodamy do tego dźwięk 3D, użytkownik okularów będzie miał wrażenie, że jest częścią wirtualnego świata. Jednak gogle VR zostały stworzone nie tylko dla miłośników gier komputerowych. Jedną z najciekawszych możliwości wykorzystania technologii VR jest umożliwienie zwiedzania różnych części świata. W jednej chwili możemy się znaleźć na hawajskiej plaży, zwiedzić stadiony najlepszych klubów piłkarskich, a także zobaczyć wnętrza najpopularniejszych muzeów. Według ekspertów ta technologia może być również bardzo pomocna w edukacji szkolnej. Wyobraźmy sobie, że dzieci mogą się przenieść w dowolne miejsce na świecie, poznać specyfikę danego regionu, jego kulturę, pospacerować  między dinozaurami albo zobaczyć erupcję wulkanu. Może warto połączyć tradycyjne metody z czymś całkowicie nowym i okaże się, że uczniowie i...
[pozostało do przeczytania 61% tekstu]
Dostęp do artykułów: