Hologramy obsługują pasażerów

Hologramy wykonano w technologii zaczerpniętej z przemysłu muzycznego, służącej np. do animacji nieistniejących już zespołów. Opracowano ją we współpracy z firmą Musion i użyto do tego celu specjalnie spreparowaną powłokę szklaną, która jest jednocześnie maksymalnie przeźroczysta i trwała. W rezultacie szklana tafla jest doskonalsza niż lustro. Wykonane materiały pozwalają na wyświetlenie wideo o wysokiej rozdzielczość (HD) na ich powierzchni, tak by do złudzenia przypominały postacie ludzkie.

James Rock, założyciel firmy Musion uważa, że technologia wykorzystana do stworzenia hologramów jak najbardziej może być wykorzystywana nie tylko w przemyśle muzycznym, ale również na lotnisku, gdzie pasażerom przekazuje się instrukcje postępowania i krótkie informacje. Rock zaznacza, że prace nad technologią trwały wiele lat i dobrze by było, gdyby znalazły praktyczne zastosowanie w innych dziedzinach niż media.

Władze lotniska podkreślają, że obecnie John i Julie przekazują pasażerom komunikat zabraniający wnoszenia na pokład płynów, ale jest możliwość opracowania i nagrania jakiegokolwiek innego przekazu, który ułatwiłby pracę personelu i obsługę pasażerów w terminalu.

Julie Armstrong, dyrektor obsługi klienta na lotnisku w Manchesterze podkreśla, że od momentu wprowadzenia restrykcji we wnoszeniu na pokład różnych substancji upłynęło już kilka lat i większość pasażerów o nim po prostu nie pamięta. Zamiast angażować personel lotniska do ciągłego przypominania o tym, o wiele prostszym rozwiązaniem wydaje się odtworzenie tej wiadomości przez hologram.

Po niedawnym zamachu bombowym na lotnisku w Moskwie komunikat o zakazie wnoszenia płynów jest nadal sprawą aktualną – podkreślają władze lotniska w Manchesterze. Pilną sprawą staje się więc ponowne zwrócenie podróżującym uwagi na ten problem.

– Jeśli nasze hologramy pomogą pasażerom sprawniej i szybciej przejść przez kontrolę bagażu podręcznego, to ich umieszczenie zda...
[pozostało do przeczytania 15% tekstu]
Dostęp do artykułów: