Sieci łupią Polaków. Kolonizacja polskiego handlu

Dodano: 03/08/2022 - Nr 31 z 3 sierpnia 2022
Projekt okładki: Trevor, fot.: Adobe Stock (2)
Projekt okładki: Trevor, fot.: Adobe Stock (2)

KRAJ [SUPERMARKETY, CENY, ŻYWNOŚĆ]

Nikt nie spodziewał się, że w lipcu 2022 roku, gdy za naszą wschodnią granicą szaleje wojna, tematem numer jeden w Polsce stanie się cukier. „Słodkie szaleństwo”, które wybuchło w naszym kraju, to zdaniem ekspertów i znawców branży wynik czystej spekulacji. Jedną z głównych ról w tym teatrze odegrały działające w naszym kraju zagraniczne sieci handlowe. Rok 2022 to czas rekordowych zysków tych podmiotów, które często mają marże wyższe w Polsce niż w ich rodzimych krajach. 

Cukier to w lipcu i sierpniu produkt podstawowy. Wyższy popyt jest związany z tym, że Polacy w sezonie zbiorów robią m.in. przetwory na zimę, ale również używają go częściej w kuchni. Zjawisko to nikogo nie zaskakuje, ale jednak w tym sezonie mamy do czynienia z niestandardowym wzrostem cen. W Polsce napędziła się spirala, która wywindowała ceny tego surowca do niebotycznych kwot, nawet do 9 zł za kg. To kosmicznie dużo, biorąc pod uwagę, że jeszcze przed rokiem cena mogła zejść nawet

     
11%
pozostało do przeczytania: 89%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze