Atak na Orlen za pieniądze z Niemiec. Kto stoi za „niezależnymi” organizacjami dziennikarskimi

ilustracja Mariusz Troliński / Gazeta Polska
ilustracja Mariusz Troliński / Gazeta Polska

Temat numeru [Polska Press, Orlen, Niemcy]

Trzy „niezależne” organizacje dziennikarskie atakujące PKN Orlen za przejęcie od Niemców koncernu Polska Press i za rzekome czystki wśród pracowników, finansowane są z pieniędzy niemieckiego rządu – ustaliła „Gazeta Polska”. Czwarta z organizacji – która podpisała się pod antyorlenowskim oświadczeniem, promowanym w Polsce przez niemiecko-szwajcarski portal Onet.pl – sponsorowana jest przez Komisję Europejską i Europarlament.

„Apel kilku międzynarodowych organizacji: wzywamy Orlen do zaprzestania ingerencji w niezależność mediów” – tak brzmiał tytuł artykułu na portalu Onet.pl (Ringier Axel Springer), opisującego wspólne oświadczenie następujących stowarzyszeń: Article 19, European Centre for Press and Media Freedom (ECPMF), European Federation of Journalists (EFJ), International Press Institute (IPI) oraz OBC Transeuropa.

W cytowanym przez Onet apelu można było przeczytać: „Nasze organizacje uważają, że zakup spółki przez PKN Orlen jest słabo

     
11%
pozostało do przeczytania: 89%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

Kup subskrypcję, aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze