Jak oszukują podczas Black Friday i na superokazjach. Oszustwa w czasie pandemii

Kraj [Handel, prawa konsumenta, UOKiK]

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył w tym roku blisko 427 mln zł kar na przedsiębiorstwa naruszające interesy konsumentów. To niemal dwa razy więcej niż w ubiegłym roku.

Okres epidemii koronawirusa stał się rajem dla nieuczciwych przedsiębiorców, m.in. ze względu na obostrzenia dotyczące handlu. Z praktykami naruszającymi interesy konsumentów ostro walczy Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Swoje 30. urodziny – przypadające w tym roku – świętuje z wielkim przytupem. Widać to w statystykach. W 2020 roku (do początku grudnia) Urząd ukarał przedsiębiorstwa stosujące niedozwolone praktyki – wprowadzające w błąd lub jawnie oszukujące konsumentów – kwotą blisko 427 mln zł. To niemal dwa razy więcej niż w roku ubiegłym (wówczas było to ponad 238 mln zł). Jednak ten wzrost to i tak niewielka różnica w porównaniu z karami, jakie w tym roku nałożył UOKIK za stosowanie praktyk monopolistycznych i nieuczciwą konkurencję. Ich wartość to grubo

17%
pozostało do przeczytania: 83%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

Kup subskrypcję, aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Interesuje Cię pakiet wielu subskrypcji? Napisz do nas redakcja@gazetapolska.pl

W tym numerze