Autostradą pod Bałtykiem. Na dnie naszego morza powstanie tunel drogowo-kolejowy łączący Danię i Niemcy

TECHNIKA [PODWODNA INFRASTRUKTURA CORAZ POPULARNIEJSZA]

7 miliardów euro, 18 kilometrów długości i 40 metrów pod powierzchnią wody – tak w liczbach przedstawia się tunel drogowo-kolejowy Fehmarnbelt Fixed Link, który połączy Niemcy i Danię. Inwestycja powstanie z połączonych zatopionych modułów, co uczyni ją najdłuższą tego typu konstrukcją na świecie.   Ponad 70 proc. powierzchni Ziemi pokryte jest wodą i tylko niewielka część dna tych terenów została dokładnie zmapowana. O ile nawet Księżyc i Mars zostały szczegółowo odwzorowane, o tyle większość naszej planety wciąż pozostaje tajemnicą. Dlatego też podwodna infrastruktura, której z roku na rok powstaje coraz więcej na świecie, budzi ogromne zainteresowanie zarówno wśród fanów tematu, jak i przeciętnych zjadaczy chleba. Tak się składa, że niedaleko Polski właśnie rozpoczęła się jedna z największych tego typu inwestycji w historii. Chodzi o Fehmarnbelt Fixed Link, który połączy niemiecką wyspę Fehmarn i duńską Lolland. Będzie on miał 42 metry szerokości i 18 kilometrów
47%
pozostało do przeczytania: 53%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

Kup subskrypcję, aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Interesuje Cię pakiet wielu subskrypcji? Napisz do nas redakcja@gazetapolska.pl

W tym numerze