Nadwiślański Hyperloop wrzuca drugi bieg

Polski start-up Hyper Poland rozbił bank i zebrał ponad 214 tys. euro na budowę prototypu kapsuły i toru testowego superszybkiej kolei Hyperloop, której koncepcje zaprezentował kilka lat temu miliarder Elon Musk. Pierwsza jazda testowa ma się odbyć jeszcze w tym roku.

Na łamach „GP” wielokrotnie opisywaliśmy projekt superszybkiej kolei, której pomysłodawcą jest wizjoner Elon Musk, założyciel takich firm jak Space X, PayPal oraz Tesla. Dla przypomnienia: Hyperloop będzie to hybryda samolotu i pociągu. Umożliwi pokonywanie ogromnych odległości w zaskakująco krótkim czasie. Pomiędzy metropoliami wybudowane zostaną specjalne tunele, wewnątrz których wagoniki pomkną z prędkością nawet 1200 km/h. W takim wypadku podróż np. z Krakowa do Gdańska trwałaby nie więcej niż 35 minut. Z zewnątrz natomiast konstrukcja będzie przypominała starożytne akwedukty.

Nad swoją wersją tego futurystycznego transportu pracuje również zespół składający się z 25 młodych inżynierów z Politechniki Warszawskiej oraz Politechniki Wrocławskiej. Zebrali oni ponad 214 tys. euro na brytyjskiej platformie equity crowdfundingu o nazwie Seedrs na budowę prototypu kapsuły i toru testowego superszybkiej kolei w skali 1:5. Kilka dni temu odbył się czat z przedstawicielami Hyper Poland, na którym zdradzili, że jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to prezentacja ich projektu będzie miała miejsce w połowie roku. Z kolei prototyp tunelu o długości 500 m powstanie pod Łodzią.

- Obecnie zaczynamy budowę demonstratora technologii w skali 1:5. Jest to model, który pozwala zaprezentować fundamenty naszej technologii, w szczególności pasywną lewitację magnetyczną oraz napęd liniowy. Model będzie miał 1,5 m długości i będzie się poruszał po torze o długości około 500 m. To wystarczy do rozpędzenia pojazdu do prędkości lewitacyjnej, uniesienia go oraz bezpiecznego wyhamowania  – poinformował podczas czatu Paweł Radziszewski, odpowiedzialny za rozwój...
[pozostało do przeczytania 14% tekstu]
Dostęp do artykułów: