Fejkiem w prezydenta

Fake news

Portal Onet, a za nim inne media, grzmiały w ubiegłym tygodniu: „The Guardian”: Metody Cambridge Analitica wpłynęły na wynik wyborów w Polsce? Chodzi o ujawnioną aferę współpracy giganta społecznościowego Facebook z firmą Cambridge Analitica. Ta ostatnia miała gromadzić dane o użytkownikach serwisu i wbrew prawu wykorzystywać je potem do budowania strategii w kampaniach wyborczych (m.in. Donalda Trumpa). Nic nie wiadomo o tym, aby z usług firmy korzystał ktoś z polskich polityków, jednak w felietonie „Guardiana” pojawiła się informacja, że „w czasie kampanii prezydenckiej Andrzej Duda był bardzo aktywny na Facebooku, a sama kampania to przykład tego, jak politycy mogą wykorzystać media społecznościowe, by odnieść sukces”. To wystarczyło, aby zbudować piramidę skojarzeń i zarzutów o nieuczciwą kampanię. Autorzy „Gazety Polskiej” od razu sprawdzili te sensacje. Okazuje się, że na całość reklamy w Internecie Andrzej Duda wydał podczas walki o fotel prezydenta ledwie 700
     
38%
pozostało do przeczytania: 62%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze