Na właściwym torze. Inwestycje zmieniają kolej na lepsze

Rozwój infrastruktury, modernizacja i zakup nowoczesnego taboru, a wszystko po to, aby uczynić kolej bardziej przyjazną dla pasażerów. Kolejowe inwestycje spółek Grupy PKP idą pełną parą, z czego samo PKP Intercity w ramach realizowanego programu inwestycyjnego zawarło już kontrakty na modernizację lub zakup taboru na ponad 4 mld zł brutto.

Intensywne prace w PKP Intercity trwają. Spółka realizuje największy program inwestycyjny w swojej historii pt. „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji”. Zgodnie z jego założeniami do 2023 r. tabor spółki będzie w 80 proc. nowy lub zmodernizowany, w 94 proc. pociągów będzie klimatyzacja, a w co najmniej 77 proc. z nich bezprzewodowy internet. Do tej pory PKP Intercity zawarło już umowy na ponad 4 mld zł brutto. O tym, że zmiany idą w dobrym kierunku, najlepiej świadczy stale rosnąca liczba pasażerów – w ubiegłym roku było ich ponad 46,1 mln, a wstępne analizy wskazują, że w tym roku możliwy jest dalszy wzrost.
Tylko w ostatnich tygodniach PKP Intercity wybrało wartą ponad 1 mld zł brutto ofertę Stadler Polska na dostawę 12 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Przewoźnik zdecydował też o modernizacji przez Pesa Bydgoszcz 14 jednostek ED-74 za blisko 275 mln zł brutto i modernizacji 13 lokomotyw SM42 przez H. Cegielski – Fabrykę Pojazdów Szynowych. Ponadto PKP Intercity rozszerzyło zamówienie na nowe wagony, tym samym poznański producent wyprodukuje 81 nowoczesnych pojazdów, które będą wykorzystywane w pociągach kategorii Express InterCity. Koszt zamówienia to niemal 700 mln zł brutto. Duże zakupy zaplanowało także PKP CARGO. Spółka podpisała umowy na zakup 936 nowych wagonów – platform do przewozów intermodalnych (kontenerowych) i 5 lokomotyw wielosystemowych. Ponadto PKP CARGO kupi kolejnych 220 platform i 5 lokomotyw wielosystemowych. Rozpisany został również przetarg na zakup 31 lokomotyw sześcioosiowych i prowadzone są prace przy modernizacji centrum logistycznego w Małaszewiczach....
[pozostało do przeczytania 35% tekstu]
Dostęp do artykułów: