Przekaż 1,5% na media Strefy Wolnego Słowa. Dziękujemy! Przekaż TERAZ » x

1000 mil przeciwko kłamstwu niemieckiej telewizji

Dodano: 08/02/2017 - Nr 6 z 8 lutego 2017
Podświetlany billboard z hasłem „Death Camps Were Nazi German” (obozy zagłady prowadzili niemieccy naziści), domagający się od niemieckiej telewizji ZDF przeprosin za określenie niemieckiego obozu „polskim”, zobaczyło już tysiące osób. O akcji, która zjednoczyła na chwilę Polonię, napisały największe europejskie tygodniki… German Death Camp” to hasło akcji, która rozpoczęła się już kilka lat temu w sieci. Internauci momentalnie zareagowali na kłamliwe określenie „polskie obozy zagłady”, używane m.in. przez dziennik „New York Times”, za którym w 2012 r. powtórzył je ówczesny prezydent Stanów Zjednoczonych Barack Obama. Stronę i hasztag promowany m.in. przez portal Żelazna logika śledziło 30 tys. użytkowników sieci. W ramach akcji internauci zorganizowali także konkurs na plakat akcji przeciwko kłamliwemu sformułowaniu. Konkurs jednogłośnie wygrał bardzo sugestywny i minimalistyczny plakat, na którym widać charakterystyczną hitlerowską grzywkę oraz wąsik nałożony na
     
20%
pozostało do przeczytania: 80%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze