Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ » x

Pekao wprowadza hiperautomatyzację obsługi klienta biznesowego. Większa efektywność i lepsza jakość usług

mat. pras.
mat. pras.

Bank Pekao S.A., dzięki wykorzystaniu najnowocześniejszych narzędzi z zakresu automatyzacji, sztucznej inteligencji oraz zaawansowanej analityki,  zapewni klientom biznesowym jeszcze sprawniejszą i szybszą obsługę.

Pekao konsekwentnie rozwija proces digitalizacji obsługi klientów biznesowych. Wprowadzona ostatnio nowość to połączenie funkcjonalności systemu bankowości elektronicznej PekaoBiznes24 z optycznym rozpoznawaniem znaków, uczeniem maszynowym i automatyzacją procesów. Dzięki temu bank jest w stanie dużo szybciej niż do tej pory interpretować i kategoryzować zdalnie przekazane przez klienta dokumenty, niezależnie od ich formy. Zastosowane przez bank rozwiązania to tzw. hiperautomatyzacja, czyli połączenie sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego i zrobotyzowanej automatyzacji procesów. 

– Konsekwentnie realizujemy strategię hiperautomatyzacji, w ramach której automatyzujemy obsługę klienta, wykorzystując innowacyjne technologie. Zwiększamy przy tym znacząco efektywność i jakość świadczonych usług – wskazuje Jan Maria Kowalski, dyrektor Biura Nowych Technologii w Banku Pekao S.A.

Hiperautomatyzacja pomaga usprawnić zachodzące w banku procesy biznesowe i przetworzyć posiadane dane w sposób nieosiągalny przez tradycyjne metody. 

– Hiperautomatyzacja przenosi transformację cyfrową i jakość oraz tempo obsługi klienta na wyższy poziom. W uproszczeniu można powiedzieć, że „nakarmiliśmy” algorytm skanami dokumentów naszych klientów, dzięki czemu nauczył się on je rozpoznawać. Gdy algorytm otrzymuje kolejny plik, po jego przeanalizowaniu jest w stanie dokładnie określić, z jakim dokumentem ma do czynienia – tłumaczy Jędrzej Fryc z Departamentu Bankowości Elektronicznej i Digitalizacji Procesów w Banku Pekao S.A., pomysłodawca wdrożenia  rozwiązania dla klientów firmowych banku. 

W ramach hiperautomatyzacji procesu roboty programowe zbierają dane rozlokowane w licznych systemach banku, aby na koniec przekazać pracownikowi komplet niezbędnych informacji. Pracownik po sprawdzeniu poprawności danych może zrealizować daną dyspozycję lub sprawnie skierować ją na właściwą ścieżkę do odpowiedniej jednostki w banku. W  Strefie samoobsługowej PekaoBiznes24 działa nowa odsłona wniosku „Dyspozycja ogólna”. Dzięki temu klienci biznesowi mogą teraz przekazać do banku dokumenty w bardzo szerokim zakresie, dotyczące m.in. obsługi bieżącej, np. rachunku i innych posiadanych produktów bankowości transakcyjnej, finansowania działalności oraz finansowania handlu, bankowości elektronicznej czy produktów skarbowych. Za pomocą Dyspozycji ogólnej można również zdalnie podpisywać umowy i aneksy, w tym umowy z zastrzeżoną formą pisemną pod rygorem nieważności.