CPK ogromnym wyzwaniem dla PKP Intercity. Dzięki projektowi CPK spółka zainwestuje w nowoczesne rozwiązania

Wobec stałego wzrostu liczby przewożonych pasażerów, a także perspektyw związanych z realizacją Centralnego Portu Komunikacyjnego, PKP Intercity planuje swoje inwestycje długoterminowo. W ramach wartego 7 mld zł programu inwestycyjnego do 2023 r. spółka zawarła już umowy na kwotę ponad 2 mld zł.

CPK wpisuje się w naszą strategię, ale jest też ogromnym wyzwaniem. Jeżeli do tego projektu podejdziemy kompleksowo, to będzie on dla nas atrakcyjny finansowo, doprowadzi bowiem do wzrostu liczby pasażerów – powiedział Adam Laskowski, członek zarządu PKP Intercity S.A. Długofalowa koncepcja przewozowej spółki zakłada stworzenie siatki połączeń obejmującej 120 miast. – Jeżeli w ramach tych połączeń pasażerowie będą mogli docierać do wybranego miejsca w maksymalnej granicy 2,5 godz., to byłoby to impulsem, który z pewnością zmobilizowałby klientów do korzystania z naszych usług – mówił. Laskowski nie wykluczył także dalszych inwestycji obejmujących miejscowości, które do tej pory były wyeliminowane z możliwości korzystania z transportu publicznego. – To dla nas zarówno duża szansa, ale też duże wyzwanie – dodał.
W jego ocenie potencjał spółki pozwala jednak pozytywnie myśleć o stawieniu mu czoła. – PKP Intercity jest przygotowane, aby sobie z tym poradzić. Wg. naszych prognoz do obsługi połączeń kolejowych z/do CPK będziemy potrzebowali od 120 (w 2029 roku) do 170 (w 2035 roku) nowych jednostek.Zamówienie na nowe pociągi mogłoby trafić do polskiego przemysłu. Aktualnie prowadzimy w tym celu dialog techniczny z producentami taboru – przyznał Laskowski. W jego ocenie prędkość 250 km/h, którą pociągi będą osiągać, stawia przed spółką kolejne wyzwania, m.in. skonstruowania odpowiedniego taboru, który będzie poruszać się w komfortowy i bezpieczny sposób. Jego stworzenie da impuls do rozwoju dla całej branży w Polsce. – Dzięki projektowi CPK będziemy mogli wykonać skok cywilizacyjny, nie tylko jeśli chodzi o konstrukcje pociągów, ale o tożsamość...
[pozostało do przeczytania 63% tekstu]
Dostęp do artykułów: