Jak bank pomógł walczyć z pandemią. Rozmowa z p.o. prezesa PKO BP Janem E. Rościszewskim 

Gospodarka [Wywiad]

Kluczowym „pandemicznym narzędziem”, które powstało przy współpracy PKO Banku Polskiego, był elektroniczny system zapisów na szczepienia. System uruchomiliśmy błyskawicznie, zaczął działać już na początku stycznia. W szczytowych momentach obsługiwał około 5 tys. transakcji na sekundę. Działa bez przerwy od dnia wdrożenia. Dzięki temu bardzo restrykcyjnie można było zarządzać przepływem szczepionek, pacjentów, punktów szczepień i samych szczepień w okresie ich ograniczonej dostępności. Działaliśmy wielotorowo, elastycznie, a przede wszystkim skutecznie – mówi Jan Emeryk Rościszewski, p.o. prezesa PKO Banku Polskiego. Rozmawia Tomasz Sakiewicz

Czy PKO Bank Polski odgrywa faktycznie istotną rolę w cyfryzacji państwa, w tym w budowaniu systemu e-zdrowie czy systemu rejestracji e-szczepień?

Banki dysponują doskonałymi rozwiązaniami technologicznymi, które można wykorzystywać do ułatwiania Polakom załatwiania codziennych spraw. Dysponują

     
5%
pozostało do przeczytania: 95%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze