Pytanie o śniadanie

„Śniadanie u Tiffany’ego”, „Śniadanie na trawie”... Można ich nie znać, ale na pewno każdego ranka trzeba zjeść ten posiłek.



Rano zwykle brakuje nam czasu na wszystko. Krótki prysznic, ekspresowe suszenie włosów i równie szybki makijaż. Łyk kawy i w pośpiechu wybiegamy do pracy. To duży błąd! Statystyki mówią, że co trzeci Polak wychodzi z domu bez śniadania. Szczególnie jesienią i zimą, gdy poranki witają nas chłodem, bardzo ważne jest, by zacząć nowy dzień, dostarczając naszemu organizmowi odpowiednią porcję paliwa w postaci pożywnego śniadania. Wśród porannych rytuałów powinniśmy wygospodarować na nie czas, gdyż to, w jaki sposób rozpoczniemy dzień, ma kluczowy wpływ na cały jego przebieg. Warto wiedzieć, że po nocnym wypoczynku u człowieka bardzo spada poziom glukozy we krwi. Aby móc sprawnie i efektywnie funkcjonować, organizm domaga się jak najszybszego uzupełnienia tych niedoborów. Energia, którą daje nam glukoza, służy nie tylko naszym siłom fizycznym, ale również intelektualnym. To właśnie nasz mózg najbardziej potrzebuje porannej dawki glukozy. Poranna porcja energii w postaci odżywczego i sycącego śniadania będzie procentować przez cały dzień. Porcji węglowodanów złożonych dostarczy nam razowe pieczywo, pełnoziarniste płatki czy owsianka. Pełnowartościowego białka najlepiej szukać w jajkach, mleku, jogurtach, chudej wędlinie lub rybach. No i nie wolno zapomnieć o porcji warzyw i owoców. Uwierzcie, że przy dobrej organizacji przygotowanie pożywnego śniadania wcale nie musi być czasochłonne i trudne. A więc... smacznego dnia!


Czy wiesz, że...
Śniadanie angielskie (English breakfast) to najlepszy przykład pożywnego posiłku. Na Wyspach Brytyjskich tradycja jedzenia obfitego śniadania sięga czasów wiktoriańskich. Miało ono dostarczyć energii ciężko pracującym robotnikom. W skład typowego angielskiego śniadania wchodzą zazwyczaj jajka, sadzone lub w koszulkach, wieprzowe kiełbaski, smażone...
[pozostało do przeczytania 43% tekstu]
Dostęp do artykułów: