Zupy rządzą

Jędrna marchewka, krzepka kalarepka, młody bób, szczaw czy ziemniaki – młode warzywa to prawdziwa bomba witaminowa. Najsmaczniejsze u progu lata, idealne, by przygotować z nich zupy.

Jeśli poszukujesz alternatywy dla monotonnych dań obiadowych czy niezdrowych fast-foodów, zachęcam do przygotowania kolorowych, pełnych aromatu zup z młodych warzyw. I niech cię nie zniechęci wizja stania przy garach. Te zupy są smaczne, niedrogie i naprawdę szybkie w przygotowaniu.

Zupy są źródłem niemal wszystkich składników odżywczych, takich jak białka, węglowodany, witaminy i minerały. Składniki te rozpuszczone w wodzie są szybko wchłaniane przez organizm i stają się źródłem łatwo przyswajalnej energii. Zawarty w nich błonnik ułatwia trawienie, daje uczucie sytości i zmniejsza przyswajanie tłuszczu. To sprawia, że zupy są bardzo ważnym składnikiem zdrowej diety i stanowią tradycyjny element we wszystkich kuchniach świata. Wystarczy pęczek marchwi, kilka młodych ziemniaków albo główka młodej kapusty i pęczek koperku. Do tego świeże zioła, łyżeczka masła, szczypta przypraw i na naszym talerzu zagości posiłek, po którym w upalne dni będziemy czuć się syci, ale nie przejedzeni. Porcja czystej zupy jarzynowej dostarcza około 100 kalorii. Jeśli zupa ma być jedynym daniem, możesz ugotować ją na mięsnym wywarze lub dodać do niej jogurt, śmietanę, makaron lub ryż. Można również ją zmiksować i podawać w postaci kremu. Warto też poeksperymentować i poszukać kompozycji mniej popularnych lub wykorzystać warzywa, które nie gościły w tradycyjnych zupach naszych babć i mam, takie jak sałata, seler naciowy, jarmuż czy rzodkiewki – nawet razem z listkami. W ten sposób można stworzyć własny, niepowtarzalny przepis na szybką zupę z wiosennych warzyw. Zatem wracając z pracy, wstąp do warzywniaka i warz aromatyczną zupę.




Zupy, zupki…
Zupy czyste – składają się jedynie z wywaru z warzyw i mięsa lub kości. Są doskonałym...
[pozostało do przeczytania 48% tekstu]
Dostęp do artykułów: