Młodzi, aktywni, zaangażowani. Rusza II edycja Akademii Patriotyzmu

fot.
fot.

Czy historia może wpływać na teraźniejszość? Skąd pieniądze biorą samorządy? Jak być skutecznym w polityce? Na te i wiele innych pytań odpowiedzi poszukają słuchacze Akademii Patriotyzmu. To kolejna inicjatywa Fundacji Centrum im. Władysława Grabskiego. Jej partnerem strategicznym jest KGHM Polska Miedź S.A.

Jak mówi Marta Tenerowicz, wiceprezes Fundacji Centrum im. Władysława Grabskiego udział w Akademii  to niepowtarzalna szansa na osobisty rozwój dla młodych ludzi. Uczestnicy zdobędą mnóstwo teoretycznej wiedzy przekazanej w przystępnej formie, ale posiądą także szereg praktycznych i niezwykle przydatnych umiejętności.

Akademia Patriotyzmu to cykl adresowanych do młodzieży bezpłatnych wykładów i warsztatów, których autorami będą wysokiej klasy eksperci z dziedzin takich jak polityka, media, historia i gospodarka.

Młodzież w dzisiejszych czasach szuka swojej życiowej drogi. Najczęściej wybiera ścieżkę kariery i osobistego rozwoju. My chcemy udowodnić, że nie musi to wykluczać zaangażowania w sprawy publiczne- dodaje wiceprezes Tenerowicz.

Inauguracja projektu nastąpi w weekend 12-13 czerwca w Warszawie. Otworzy go specjalnym wykładem okolicznościowym pełnomocnik rządu ds. polityki młodzieżowej, sekretarz stanu w KPRM, Piotr Mazurek.  Kolejne zjazdy Akademii będą odbywały się w Warszawie i Krakowie.

Sponsorem strategicznym projektu jest KGHM Polska Miedź S.A. Spółka świętuje w tym roku jubileusz 60-lecia swojego istnienia. Wykorzystując swoją pozycję jednego z największych polskich eksporterów, miedziowy gigant wskazuje kierunki rozwoju globalnego handlu. Jednocześnie staje się ogólnoświatowym rzecznikiem uniwersalnych wartości, stając na straży zrównoważonego rozwoju i dbałości o przyszłe pokolenia. Zaangażowanie w patronat nad takimi inicjatywami jak Akademia Patriotyzmu jest tego najlepszym, praktycznym dowodem. 

/red./