Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ » x

Bony lekiem na odrodzenie wypoczynku. Jak stymulować popyt na usługi turystyczne po zakończeniu epidemii?

Dodano: 20/04/2020 - Nr 17 z 22 kwietnia 2020
Turystyka może stanowić swoisty papierek lakmusowy potwierdzający, że gospodarka faktycznie wychodzi z kryzysu w związku z pandemią koronawirusa. Jest branżą, która pierwsza była jego ofiarą, i będzie ostatnią, która wróci do normalności. Jej działalność przynosi ponad 6 proc. rocznego PKB. Generuje około 700 tys. miejsc pracy. Z danych GUS wynika, że w samym tylko 2018 roku wydatki Polaków związane z podróżami wyniosły 72,5 mld zł. O sile i znaczeniu tej branży w Polsce świadczą choćby dane Polskiej Organizacji Turystycznej (POT), która w listopadzie ubiegłego roku przewidywała, że w (minionym) sezonie zimowym wyjazd w celach turystycznych planuje co czwarty Polak w wieku 15 i więcej lat. Niemal połowa z wyjeżdżających zamierzała wykupić kompleksowy zimowy pakiet pobytowy (nocleg, wyżywienie i ewentualnie inne usługi).  Zamrożenie z dnia na dzień  Tymczasem z dnia na dzień branża została „zamrożona” w związku z pandemią koronawirusa, z powodu
     
11%
pozostało do przeczytania: 89%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze