Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ » x

Wielki finał Akademii Nowych Mediów 

mat. pras.
mat. pras.

Kilkadziesiąt godzin warsztatów, tyle samo wykładów. Wielogodzinne dyskusje oraz webinaria. Tak wyglądała I edycja Akademii Nowych Mediów. Projekt, którego Partnerami są Bank Gospodarstwa Krajowego oraz Fundacja Empiria i Wiedza, organizatorem natomiast Centrum im. Władysława Grabskiego dobiega końca. 

Wśród prelegentów i gości cyklu byli znamienici dziennikarze, PRowcy, wykładowcy akademiccy, ekonomiści. Wszystkich łączy fakt bycia praktykami. Na to właśni liczyli słuchacze ANM, którzy podczas sześciu kolejnych zjazdów zgłębiali tajniki, nie tylko nowych, mediów. 

W ostatni weekend 10-11 grudnia br odbył się VI zjazd ANM. W środę 14. grudnia ostatnie Webinarium. Przed słuchaczami i organizatorami jedynie zjazd ewaluacyjny i podsumowanie projektu.

Akademia to swoista odpowiedź na wyzwania otaczającej nas, medialnej rzeczywistości. Współcześnie media odgrywają kluczową rolę zarówno w życiu codziennym, jak i kształtowaniu trwałych postaw, zachowań i wartości. Często, co wynika także z opinii młodych ludzi ich jakość i poziom mediów pozostawia sporo do życzenia. 

Często młodzi ludzie mówią, że nie wierzą tradycyjnym mediom, Niestety również „nowe media” nie zawsze budzą zaufanie. My chcemy, przynajmniej w odniesieniu do słuchaczy naszego projektu, przekazać im wiedzę i umiejętności, które sprawią, że jeśli będą współtworzyć rzeczywistość naszego kraju będą się wykazywać rzetelnością i etyką. W świecie polaryzacji zarówno politycznej, jak i ekonomicznej jest to trudne, ale w naszym odczuciu wciąż możliwe, a bez dwóch zdań, konieczne
- mówi dr Krzysztof Tenerowicz, prezes fundacji Centrum im. Władysława Grabskiego.    

Podczas VI zjazdu ANM odbyły m.in. spotkania z red. Adrianem Klarenbachem, dr Piotrem Łuczukiem i red. Pauliną Worożbit. Ostatnie webinarium to dyskusja na temat storytellingu w odniesieniu do zagadnień związanych z ekonomią i gospodarką, którą poprowadził dr Karol Gac. 

Jak zauważa Karolina Wieczerzak, słuchaczka Akademii: 

Akademia to media w pigułce. Pokazała jak dużo mogą nam dać nowe media, ale także jak wielkie ryzyka za sobą niosą. Mam nadzieję, że uczestniczących w zajęciach nauczyłam się jak wyciągać właściwe wnioski i unikać błędów. To jednak bez wątpienia zweryfikuje dopiero przyszłość. 

Ostatnim akordem Akademii będzie zaplanowany na najbliższy weekend zjazd ewaluacyjny. Podczas jego trwania organizatorzy i najaktywniejsi uczestnicy projektu dokonają oceny całego projektu.

mat. pras.

/red./