III zjazd ANM za nami! Media, geopolityka, biznes…

mat. pras.
mat. pras.

W drugi weekend października odbył się III zjazd Akademii Nowych Mediów.  W Warszawie po raz kolejny z ekspertami i ludźmi mediów spotkali słuchaczy z niemal całego kraju. Tym razem zjazd został zdominowany przez tematykę związaną z relacjami pomiędzy światem mediów, geopolityki i gospodarki. 

Trzeci zjazd Akademii Nowych Mediów, projektu którego partnerem strategicznym jest Bank Gospodarstwa Krajowego, a który wspiera również Fundacja Empiria i Wiedza to między innymi okazja do dyskusji o zagadnieniach geopolitycznych. Doskonałym pretekstem do tego  był wykład Radosława Pyffela pt. Geopolityka i media przyszłości czyli szanse i wyzwania koncepcji „Trójmorza”. Otaczająca nas rzeczywistość wyraźnie pokazuje jak wiele zmieniły ostatnie miesiące. Warto się zastanowić co te zmiany oznaczają i mogą oznaczać dla Polski i państw regionu. Jak zauważa jeden ze słuchaczy Akademii, Sylwester Stachurski: Konflikt na Ukrainie pokazał naszemu pokoleniu, że nic, w tym pokój i bezpieczeństwo nie jest dane na zawsze. Powinniśmy wyciągać wnioski z tragedii jaka stała się udziałem Ukrainy. Musimy w tym kontekście pamiętać o wymiarze medialnym tego konfliktu. Stanowi on niezwykle ważną, a może wręcz kluczową sferę jego przebiegu i relacjonowania. 

Słuchacze Akademii mieli także okazję do spotkania z red. Dorotą Łosiewicz. Wygłosił aona prelekcję  pt. "Wizerunek w mediach tradycyjnych a w nowych mediach - różnice, szanse i wyzwania. Rynek medialny w Polsce”. Wykład okazął się doskonałym wstępem  do dyskusji o różnicach i podobieństwach pomiędzy mediami klasycznymi i tymi „nowymi”.   Doskonałym uzupełnieniem tego bloku było spotkanie z  Karolem Pietrasem podczas zajęć pt. Pieniądze, etyka, media. Kapitał społeczny jako filar rozwoju gospodarczego”. Podczas tego bloku słuchacze pod czujnym okiem prelegenta starali się odkrywać zależności jakie występują pomiędzy światem mediów, wartości i gospodarki. 

Swoistym novum w ramach Akademii Nowych Mediów jest blok zajęć jakie sami uczestnicy przygotowują dla siebie nawzajem. Nie inaczej było i podczas ostatniego zjazdu. Tym razem były to zagadnienia związane z bezpieczeństwem w sieci oraz zarządzania kryzysem w nowych mediach. Niewątpliwie pomysł ten „przyjął się” i będzie kontynuowany podczas kolejnych zjazdów.

Kolejny zjazd Akademii odbędzie się jeszcze w październiku. Warto przypomnieć, że dzięki współpracy z partnerem strategicznym projektu - Bankiem Gospodarstwa Krajowego oraz drugim z partnerów, Fundacją Empiria i Wiedza udział w Akademii jest całkowicie darmowy. Każdorazowo uczestniczy w nim między 20 a 30 słuchaczy z całej Polski.  

Jak zauważa jedna ze słuchaczek, Karolina Wieczerzak: – Czymś co odróżnia Akademię Nowych Mediów od innych projektów, w których uczestniczyłam jest możliwość bezpośredniego sprawdzenia się w tworzeniu świadomych social mediów, co w połączeniu ze sporą dawką rzetelnej wiedzy daje wymierne efekty. Co ważne, wiedza ta jest użyteczna na co dzień, np. przy budowaniu własnej sylwetki w wirtualnym świecie. Część warsztatowa aktywizowała wszystkich uczestników zjazdu. Daje to okazję praktycznej współpracy w ramach zespołów projektowych jakie tworzymy podczas zajęć ANM”.   

Jak dodaje jej koleżanka, Jolanta Niemiec: Dzięki zajęciom każdy z nas uświadamia sobie, że na co dzień uczestniczymy i współkreujemy medialną rzeczywistość. Nasza aktywność, działanie, wartości, które przekazujemy wpływają na innych. Warto o tym pamiętać. Tym bardziej, że rola i znaczenie tzw. „nowych mediów” ciągle rosną.


/red./