Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ » x

Polskie porty na minusie

Dodano: 19/11/2024 - Nr 47 z 20 listopada 2024

Mimo opinii Ministerstwa Infrastruktury, że „jest dobrze” w odniesieniu do przeładunków polskich portów, dane za kwartały I–III bieżącego roku świadczą o czymś odwrotnym. To wynik zarówno dekoniunktury w gospodarce, jak i zaniechań inwestycyjnych obecnych władz.

Wciąż nie rozpoczęła się budowa zapowiadanych jeszcze przez rząd premiera Morawieckiego terminali – kontenerowego (w Świnoujściu) i zbożowych (w Gdańsku i Świnoujściu)

Najbardziej skorzystają… niemieckie porty

Niestety, wszystko wskazuje na to, że na tej sytuacji najbardziej skorzystają najwięksi konkurenci polskich portów – porty niemieckie, które zresztą już obecnie przejmują część przeładunków towarów obsługiwanych w Gdańsku, Gdyni i Szczecinie-Świnoujściu. A wkrótce zjawisko to zapewne przybierze jeszcze na sile w związku z zapowiedzią duńsko-niemieckiej kontenerowej linii żeglugowej Maersk, która od początku 2025 roku zamieni obsługę portu w Gdańsku na rzecz portu Hamburg. 

 – Trzeba

     
9%
pozostało do przeczytania: 91%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów oraz lektora na gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas [email protected]

W tym numerze