Skuteczna broń w walce z koronakryzysem. W 2021 roku polski eksport powinien dalej rosnąć

Gospodarka [Eksport, ekspansja polskich firm, popyt]

Sprzedaż wyprodukowanych u nas towarów i usług za granicę osiągnęła w ubiegłym roku, mimo pandemii, dobre wyniki. Jak wynika ze styczniowych danych, sytuacja podobnie zapowiada się w tym roku. Eksport powinien być więc jedną z branż, która dodatnio wpłynie na PKB.

Jak wskazują eksperci, dobre wyniki sprzedaży wynikają z co najmniej trzech przyczyn. Jedną z nich jest znacząca dywersyfikacja sprzedawanych za granicę towarów i usług. Ponadto istotne jest, że główni odbiorcy produktów polskich firm działają w krajach rozwiniętych gospodarczo, z którymi pandemia obeszła się stosunkowo łagodnie. Na te kraje przypada 87,1 proc. eksportu (w tym UE 75,7 proc.). I wreszcie – na relatywnie dobry stan naszego eksportu ma wpływ obniżenie wartości złotego w stosunku do głównych walut światowych.

Polski eksport całkiem odporny na kryzys

W całym ubiegłym roku obroty towarowe handlu zagranicznego wyniosły w cenach bieżących 1051,9 mld zł w

     
10%
pozostało do przeczytania: 90%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

Kup subskrypcję, aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze