„Więcej niż bank” – nowa strategia Alior Banku. Bankowość mobilna pozwoli na rozszerzenie usług pozafinansowych

Zarząd Alior Banku wdraża strategię na lata 2020–2022. Chce połączyć funkcje tradycyjnej bankowości, banku cyfrowego i systemu usług pozafinansowych, by stworzyć „więcej niż bank”. Nowym celem jest nie tylko dostarczanie klientom produktów bankowych, ale przede wszystkim ułatwianie im życia. Alior Bank rozbuduje aplikację mobilną tak, by na co dzień wspierała klientów nie tylko w sprawach finansowych. To nowość na rynku. Należący do Grupy PZU Alior Bank wyznacza w ten sposób kierunek rozwoju nowoczesnej bankowości.

– Stworzyliśmy plan dla banku nowej generacji. Chcemy otaczać klienta swoim wsparciem i usługami daleko wychodzącymi poza świat finansów. To nie jest odległa przyszłość. Taki będzie nasz bank w 2022 roku – powiedział Krzysztof Bachta, prezes Alior Banku. Podczas specjalnej konferencji ogłosił założenia nowej strategii. Plan rozpisany jest na najbliższe trzy lata, a jego główną osią jest bankowość mobilna. 

Więcej niż aplikacja
Nowa strategia zakłada, że Alior Bank stworzy w swojej aplikacji mobilnej własny ekosystem usług pozafinansowych, z których klient będzie mógł wygodnie korzystać o każdej porze, bez względu na to, gdzie się znajduje. Kupi bilet komunikacji miejskiej, bilet do kina, ubezpieczy się na wakacje czy nawet zrobi księgowość swojej firmy. 
Bank planuje udostępniać rozwiązania własne oraz dostarczane przez uznanych partnerów zewnętrznych, w tym także PZU. Dla realizacji nowych celów Alior Bank będzie więc dalej pogłębiał współpracę z innymi podmiotami z grupy kapitałowej PZU, m.in. w obszarze ubezpieczeń czy opieki zdrowotnej. Już teraz dynamika wzrostu sprzedaży ubezpieczeń ochronnych PZU przez Alior Bank wyniosła 80 proc. w 2019 roku w porównaniu z rokiem poprzednim. Najbliższy rok będzie też czasem intensywnego rozwoju wspólnej dla Alior Banku i PZU platformy internetowej Cash, za pośrednictwem której pracownicy firm mogą mieć szybki dostęp do tanich i bezpiecznych...
[pozostało do przeczytania 32% tekstu]
Dostęp do artykułów: