Od portu do metropolis. Konsekwencje powstania CPK dla regionu warszawsko-łódzkiego

Gospodarka [Transport]

Rozbudowa systemu transportowego w skali kraju, rozwój aglomeracji stołecznej i warszawskiej, potężny impuls dla przyspieszenia całej gospodarki – to skutki powstawania Centralnego Portu Komunikacyjnego i Airport City. – Jesteśmy w stanie stworzyć organizm miejski, w którym wygodnie będzie się żyło i pracowało, który stanie się wizytówką Polski dla ludzi podróżujących przez Port Solidarność – mówił w lutowym wywiadzie dla „GP” Mikołaj Wild, wiceminister infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego. Mimo że według obecnych planów sam port zlokalizowany w gminie Baranów koło Grodziska Mazowieckiego pomiędzy Warszawą a Łodzią ma powstać dopiero w 2027 r., to już wiadomo, że realizacja tej potężnej inwestycji wywoła dalekosiężne i pozytywne konsekwencje. Głównie w najbliższej okolicy CPK. „Z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością budowa CPK będzie miała istotne znaczenie dla zwiększenia potencjału biznesowego nowej aglomeracji warszawsko-
     
16%
pozostało do przeczytania: 84%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

Kup subskrypcję, aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze