Mniej „złomów” – więcej czystego powietrza. Stare auta, obok starych pieców, głównymi sprawcami smogu

Gospodarka [Polityka antysmogowa]

W styczniu i lutym tego roku import samochodów używanych wzrósł o 13,5 proc. w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego. Średni wiek sprowadzanego auta to 11,5 roku. Jak zmniejszyć napływ zatruwających powietrze, najstarszych pojazdów? Czy niedawna decyzja sądu w Lipsku, zezwalająca na wprowadzenie w kilku niemieckich miastach zakazu wjazdu najstarszych samochodów z silnikiem Diesla i niespełniających obecnych norm unijnych, nie spowoduje większego zalewu polskiego rynku starymi samochodami? Tego dowiemy się już niebawem. Głównym sprawcą smogu w naszym kraju są przestarzałe piece i instalacje grzewcze. Zanieczyszczenia atmosferyczne wywołuje także działalność przemysłu oraz systematycznie wzrastająca na naszych drogach liczba samochodów używanych. Co roku przybywa ich około miliona (nowych aut kupujemy 0,5 mln szt. rocznie). Stare auta sprowadzane są głównie z krajów zachodnioeuropejskich, zwłaszcza z Niemiec. Według danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego
     
16%
pozostało do przeczytania: 84%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze