Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ » x

Nie dajmy się ogrywać

Dodano: 19/09/2012 - Nr 38 z 19 września 2012
I nasze państwo też powinno być tak bezwzględne? Trzeba to mieć na uwadze, kiedy decydujemy, jaka ma być polityka gospodarcza w Polsce. Z tego wynika, że obecnie nie ma wolnego rynku ani w skali globalnej, ani w Polsce. Wolnego rynku w takim sensie, jak uczymy studentów ekonomii, nie ma. Zdominowały go bez reszty monopole? Weźmy np. sektor towarów konsumpcyjnych – proszki do prania, pasty do zębów lub farby. Każdy z tych produktów jest niemal taki sam, czy oferuje go producent krajowy, czy zagraniczny, teoretycznie na rynku każdy powinien mieć równe szanse. Ale tak nie jest. Są świetne polskie produkty, ale polskie firmy mają zbyt małą siłę finansową, żeby rozdmuchać na wielką skalę akcję reklamową. Dlatego globalne kompanie mające ogromne środki na reklamę i doświadczenie w niwelowaniu konkurencji wygrywają w tej nierównej grze. Inna metoda, którą stosują, to dumping cenowy na danym rynku. Globalne firmy stać na czasowe
     
14%
pozostało do przeczytania: 86%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze