Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ » x

Jak propaganda opozycji zmobilizowała niezdecydowanych

RYS. RAFAŁ ZAWISTOWSKI
RYS. RAFAŁ ZAWISTOWSKI
Dodano: 24/10/2023 - Nr 43 z 25 października 2023

Przy bardzo silnej polaryzacji, gdy faktycznie każdy głos się liczył, istotną rolę w mobilizowaniu wyborców odgrywał czarny PR. W minionej kampanii wyborczej było go bardzo dużo. I najmocniej obrywał tym narzędziem PiS: Donald Tusk nazywał partię rządzącą „mordercami kobiet”, sugerował, że po wyborach nastąpi wojskowy przewrót, a przez 8 lat wtłaczano do głów nieprawdę o „zabranej demokracji”. Dopiero dziś, po rozstrzygnięciach, niektórzy przyznają, że straszenie milionów Polaków było bezpodstawne.

Udało się, cel został osiągnięty. PiS do kontynuacji rządów w logicznej konfiguracji zabrakło około 20 mandatów. O przyczynach wygranej, która jednak nie przyniosła pożądanego efektu w postaci trzeciej kadencji, mówi się dużo. Co ciekawe, nadal w przestrzeni publicznej to Zjednoczona Prawica oskarżana jest o podsycanie politycznych podziałów, bo w kampanii oskarżała Donalda Tuska o działanie na korzyść Niemiec, a w debacie telewizyjnej premier Mateusz Morawiecki

     
10%
pozostało do przeczytania: 90%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze