Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ » x

Nowocześnie, szybko, punktualnie. Kolej przyszłości – od tradycji do nowoczesności

Dodano: 17/07/2018 - Nr 29 z 18 lipca 2018
Inwestycje na kolei od zawsze były ogromnymi wyzwaniami, wystarczy wspomnieć budowę na początku ubiegłego wieku magistrali węglowej czy scalenie sieci po odzyskaniu przez Polskę niepodległości. Dziś przy ich realizacji stosowane są już rozwiązania XXI wieku. Magistrala węglowa połączyła zagłębie węglowe Górnego Śląska z Gdynią i była największą i najnowocześniejszą inwestycją transportową II Rzeczypospolitej. Po odzyskaniu niepodległości bardzo ważną kwestią była budowa nowych linii kolejowych, gwarantujących dogodne połączenie najważniejszych ośrodków w kraju. Kolejnym wyzwaniem była elektryfikacja trakcji i dostarczenie nowych pojazdów kolejowych. Już w 1920 r. uruchomiono Pierwszą Fabrykę Lokomotyw w Polsce „Fablok” w Chrzanowie, a w 1924 r. budowę parowozów rozpoczęły Warszawska Spółka Akcyjna Budowy Parowozów i Zakłady „H. Cegielski” w Poznaniu. 13 lat później na Międzynarodowej Wystawie Sztuki i Techniki w Paryżu zaprezentowaliśmy parowóz serii Pm36, rozwijający
     
20%
pozostało do przeczytania: 80%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze