Przekaż 1,5% na media Strefy Wolnego Słowa. Dziękujemy! Przekaż TERAZ » x

Cykl edukacyjny „Finansowe vademecum”

Fotolia
Fotolia

W jutrzejszej „Gazecie Polskiej Codziennie” 31. odsłona cyklu, dotycząca oferty PKO Banku Polskiego dla klientów indywidualnych. Materiał o szerokim walorze edukacyjnym został przygotowany przez redakcję we współpracy z PKO Bankiem Polskim.

W internecie pojawiają się kolejne wersje złośliwego oprogramowania, które – zainstalowane na komputerze logującego się do bankowego serwisu internetowego  klienta może zostać wykorzystane przez przestępców do kradzieży poufnych danych, a nawet realizacji nieuprawnionych transakcji z rachunku bankowego. W tym odcinku naszego cyklu przypominamy, jak dbać o bezpieczeństwo komputera, a co za tym idzie naszego konta bankowego, dostępnego w systemie bankowości internetowej.

W piątkowym wydaniu „Gazety Polskiej Codziennie” materiał pt. Czy Twój komputer jest bezpieczny?”


BEZPIECZNE LOGOWANIE
Wprowadzaj adres strony internetowej Banku ręcznie. Sprawdź, czy adres strony w oknie przeglądarki wygląda następująco: https://www.ipko.pl
Sprawdź, czy w obrębie okna przeglądarki internetowej znajduje się ikona zamkniętej kłódki. Pojawienie się tej kłódki sygnalizuje, że strona jest zabezpieczona certyfikatem bezpieczeństwa i połączenie jest szyfrowane.
Sprawdź poprawność certyfikatu bezpieczeństwa. Dane o certyfikacie dostępne są w przeglądarce, najczęściej w menu „Plik" opcja „Właściwości". Po wybraniu przycisku „Certyfikaty" sprawdź zarówno „Ogólne", jak i „Ścieżka certyfikacji".
Do danych certyfikatu możesz również dotrzeć poprzez dwukrotne kliknięcie w ikonę kłódki. Po kliknięciu zobaczysz szczegóły dotyczące certyfikatu, z których dowiesz się, że został on wystawiony dla domeny https://www.ipko.pl
Możesz się z nich również dowiedzieć, że zakupu certyfikatu dokonał PKO Bank Polski.

Logując się do strony Banku, nigdy nie korzystaj z linków nieznanego pochodzenia, umieszczonych w wiadomościach e-mail i SMS bądź na stronach www nienależących do Banku.
Nie ujawniaj danych do logowania (numeru klienta, haseł dostępu) innym osobom, nie podawaj ich na żądanie podmiotów trzecich.
Pamiętaj, że podczas logowania do serwisu nie jest wymagane podawanie kodu z narzędzia autoryzacyjnego.
Weryfikuj prezentowane przez Bank informacje o dacie i godzinie ostatniego poprawnego zalogowania oraz ostatniej nieudanej próby logowania – w przypadku stwierdzenia jakiejkolwiek nieścisłości, zgłoś ten fakt.

 

Partnerem wydania cyklu Finansowe Vademecum jest PKO Bank Polski. Patronem medialnym cyklu jest niezalezna.pl oraz „Gazeta Polska"