Czy loteria przyciąga nowych Klientów?

mat. pras.
mat. pras.

Konkursy i gry losowe są jednymi z najpopularniejszych narzędzi marketingowych. Nie każdy zdaje sobie jednak w pełni sprawę z tego, w jaki sposób organizowanie takich akcji przynosi korzyści. Wyjaśniamy, czy loteria przyciąga nowych Klientów!

Aktywizacja sprzedaży jest celem większości przedsiębiorców, którzy chcą rozwijać swoją działalność i są nastawieni na zysk. By to osiągnąć, należy skutecznie zachęcić konsumentów do zakupu promowanych produktów. Okazuje się, że jedną z najwydajniejszych metod jest organizacja loterii promocyjnej. Wyjaśniamy, jakie daje korzyści oraz jak najlepiej zrealizować taką akcję!

Loterie promocyjne – na czym polegają?

Loterie promocyjne są jednym z kilku legalnych w Polsce typów gier hazardowych. Udział w takiej akcji mogą wziąć osoby, które ukończyły 13. rok życia i spełniły warunki opisane w regulaminie. Zwycięzca zostaje wybrany na drodze losowania, po czym otrzymuje atrakcyjną nagrodę rzeczową lub pieniężną. Ponieważ loterie są zwykle związane z zakupem promowanego produktu, dołączenie do nich nie jest zbyt trudne. Przez to cieszą się dużym powodzeniem wśród nabywców ostatecznych.

Działania promocyjne krótkofalowe – czy są skuteczne?

Organizacja loterii promocyjnej jak najbardziej daje wiele korzyści i skutecznie przyciąga nowych klientów. Wizja otrzymania atrakcyjnej nagrody działa motywująco nie tylko na stałych nabywców, ale też osoby, które dotychczas wybierały produkty innej marki. 

Liczne badania potwierdzają, że loterie często przyczyniają się do zmiany preferencji klientów – czynnik ten odpowiada za ponad 50% wzrostu sprzedaży. Ciekawy konkurs zachęca do wyboru produktu danej marki, nawet jeśli zazwyczaj kupowało się artykuł od innego producenta. Przy okazji może bardziej się spodobać, przez co marka zdobędzie nowego, stałego klienta. 

Co więcej, loterie często powodują również zwiększenie wartości koszyka zakupowego lub  częstotliwości dokonywania zakupów. Produkt i tak zostanie wykorzystany, a zakup dodatkowej sztuki nie naraża na zbyt duże wydatki, dlatego nabywcy chętnie decydują się na zakup dwóch czy nawet kilku artykułów albo częściej po nie wracają do sklepu, by zwiększyć szansę na wygraną. Przy tym wszystkie pozytywnie kojarzone akcje promocyjnie zwiększają rozpoznawalność marki lub konkretnego produktu, a także mają dobry wpływ na wizerunek. 

Więcej o korzyściach wynikających z organizacji loterii promocyjnej możesz przeczytać w artykule Dlaczego loterie promocyjne przyczyniają się do wzrostu sprzedaży?.

Organizacja loterii promocyjnej – jak wygląda?

Organizacja loterii promocyjnej jest skomplikowaną, wieloetapową procedurą. Wszystkie obowiązki podmiotu chcącego przeprowadzić taką akcję są opisane w Ustawie o grach hazardowych. Składają się na nią czasochłonne i pracochłonne działania, które są w dodatku nadzorowane przez Dyrektora Izby Administracji Skarbowej, Naczelnika Urzędu Celno-Skarbowego, a także Naczelnika Urzędu Skarbowego.

Z organizacją loterii promocyjnej wiąże się wiele zawiłych formalności, a także trzeba ją przede wszystkim ciekawie zaplanować i przeprowadzić. Z tego względu najrozsądniej jest zwrócić się po pomoc do profesjonalnej firmy specjalizującej się w takich przedsięwzięciach. Takie rozwiązanie jest najwygodniejsze oraz najbezpieczniejsze, ponieważ minimalizuje ryzyko niepowodzenia. Decydując się na wsparcie ze strony ekspertów z wieloletnim doświadczeniem osiągnie się najlepsze, wymierne korzyści.