Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ » x

Akcja „Z”

Dodano: 02/03/2011 - Nr 9 z 2 marca 2011
W strukturze organizacyjnej Komendy Głównej WiN wyróżniono: obszary, okręgi, rejony, inspektoraty, rady (obwody, powiaty) i placówki. W Krakowie siedzibę miał Obszar Południowy WiN obejmujący okręgi: krakowski, rzeszowski, śląsko-dąbrowski i dolnośląski. Kolejnymi prezesami Obszaru byli: płk Antoni Sanojca (marzec–listopad 1945 r.), płk Franciszek Niepokólczycki (listopad 1945 r. – styczeń 1946 r.), ppłk Łukasz Ciepliński (styczeń–grudzień 1946 r.), por. Franciszek Błażej (grudzień 1946 r. – październik 1947 r.). Podlegały im takie wydziały jak: organizacyjny, łączności, wywiadowczy, propagandy. W skład Wydziału Wywiadowczego (Informacji) wchodziły: samodzielna sieć wywiadowczo-propagandowa (Brygady Wywiadowcze), obszarowa sieć wywiadowcza oraz wojskowa sieć wywiadowcza-propagandowa, czyli Akcja „Z”. W sklepie Franciszka Ponickiego „Farbole” Akcja „Z” (lub „Ż” jak „Żymierski”), nosząca w tym czasie kryptonim „Biuro Reklam”, zakładała prowadzenie wywiadu w
     
10%
pozostało do przeczytania: 90%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze