Przekaż 1,5% na media Strefy Wolnego Słowa. Dziękujemy! Przekaż TERAZ » x

Oświecenie Miłością

Dodano: 06/09/2016 - Nr 36 z 7 września 2016
Żyjemy w kulturze mema. Społeczeństwa sterowane są obrazami. Memy są nieodparte. Widzimy coś i dochodzimy do wniosku: „Tak, to fakt”. Memy jednak nie opisują świata Poczucie młodych ludzi, że obcując z faktami, poznają prawdę o świecie, jest złudne. Fakty można ułożyć fałszywie. Nic nie zastąpi wyważonego uogólnienia, prawdziwego dziennikarstwa. A ono zostało zastąpione przez rozrywkę udającą informację i przez czystą manipulację. Dziennikarz całe życie pracuje na swój autorytet i wiarygodność, memy są anonimowe. Reklama działa już tylko na niewykształconych, najuboższych. Mediów komercyjnych nie da się oglądać i słuchać. Telewizje i rozgłośnie to stelaże na reklamę. Młodzi przestali słuchać radia. Ściągają muzykę i tworzą sobie własne playlisty bez reklam. Uciekają przed systemem konsumpcji, w którym rozgłośnie radiowe służą wyłącznie sprzedaży. Program radiowy RMF czy Zetki to w rzeczywistości ciąg setów reklamowych przerywany utworami, których konkretną ilość
     
21%
pozostało do przeczytania: 79%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze