Przekaż 1,5% na media Strefy Wolnego Słowa. Dziękujemy! Przekaż TERAZ » x

Bawiąc się językiem

Dodano: 19/07/2016 - Nr 29 z 20 lipca 2016
Prawda o nauczaniu języków obcych w Polsce jest brutalna: uczniowie z terenów wiejskich mają większe problemy z nauką niż ich rówieśnicy z dużych miast. Warto jednak zauważyć działania, które z tą sytuacją starają się mierzyć. Co ciekawe, w próbie wyrównywania szans dzieci z prowincji i metropolii bierze udział komercyjna firma Wspólnie z Europejskim Funduszem Rozwoju Wsi Polskiej stworzyliśmy ogólnopolski program o nazwie Youngster, w którym uczestnicy zyskują dodatkowe 3 godz. nauki w tygodniu przez całą 3. klasę. Uczniów dzielimy pod względem poziomu, a nauczycielom zabraniamy uczyć „pod egzamin”, nie wolno też robić klasówek czy kartkówek. Nie mogą wystawiać żadnych ocen, nie robią sprawozdań ani żadnych zestawień. Nie realizują też żadnego sztywnego programu – mówi dr Grzegorz Śpiewak, naczelny doradca ds. metodyki nauczania języka angielskiego wydawnictwa Macmillan Polska, specjalizującego się w podręcznikach do języka angielskiego. – Projekt istnieje od
     
29%
pozostało do przeczytania: 71%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze